مدرسه به چه درد می خورد ؟ این سوالی است که ذهن خیلی از آدمها را درگیر خود کرده است . مهمترین درسی که کودک در مدرسه یاد میگیرد این است که چطور با دنیای اطراف خود کنار بیاید ، یادگیری موضوعات مختلف در مدرسه ، قاعدتا باید به این نتیجه ختم شود .
باید بدانید مدرسه به چه درد می خورد ؟!!
در گذشته در پاسخ به این سوال که   مدرسه به چه درد می خورد ؟ ، تصور می شد که وظیفه مدرسه این است که به کودک خواندن ، نوشتن ، حساب کردن و حفظ کردن واقعیت هایی را درباره ی جهان یاد بدهد . در مدارس قدیم دانش آموزان را وادار می کردند مطالبی را حفظ کنند که حتی معنی آن هم نمی فهمیدند ، در حالی که یادگیری هنگامی اتفاق می افتد که مطالب برای دانش آموزان معنی داشته باشند . یکی از وظایف مدرسه این است که موضوعات را به قدری واقعی و جذاب ارائه کند که بچه ها دوست داشته باشند آنها را یاد بگیرند و برای زندگی آینده شان از آنها استفاده کنند .
در مورد کتاب خواندن هم موضوع به همین شکل است . انسان اگر چیزهایی را عملا به کار ببندد می تواند از مطالعه و گفتگو با دیگران بهره ببرد ، و گرنه به نتیجه مطلوب نمی رسد
بچه ها اگر بتوانند یک هفته غرفه خوراکی های مدرسه را اداره کنند ، حساب را خیلی بهتر از یک ماه درس حساب خواندن در سر کلاس یاد می گیرند .
اگر انسان نتواند خوشحال باشد ، با بقیه مردم راه بیاید و کاری را که می خواهد حفظ کند ، دانستن مطالبه گوناگون به چه دردش می خورد ؟ معلم خوب کسی است که سعی می کند هر کودک را درست بشناسد و به او کمک کند که بر نقاط ضعف خود فائق اید و تبدیل به انسانی کار آمد شود . کودکی که اعتماد به نفس ندارد ، نیاز به فرصت هایی دارد که در آنها موفق شود . به گزارش اسان طب کودکی که نمی داند چگونه دوست پیدا کند ، برای اجتماعی شدن نیاز به کمک دارد . کودکی که تنبل است نیاز به آن دارد که معلم و والدین چیزهایی را که باعث برانگیخته شدن اشتیاق او می شوند ، کشف کند .
اتفاقی که در مدارس می افتد این است که برنامه خشکی را برای همه شاگردان در نظر می گیرند و مثلا به آنها می گویند که از صفحه 7 تا 23 کتاب درسی بخوانند و مسائلش را در صفحه 128 حل کنند . این نوع آموزش ممکن است برای کودک عادی که توانسته با دیگران و با دنیا کنار بیاید ، فایده داشته باشد ، ولی شاگرد تیزهوش از آن کسل می شود و شاگرد کند ذهن نمی تواند آن را انجام بدهد . همین به کودکی که از کتاب متنفر است فرصت می دهد که گیره کافذ را در موهای شاگرد ردیف جلو فرو ببرد و شاگردی که تنهاست ویا نیاز دارد که کسی در درسهایش به او کمک کند ، با این برنامه راه به جایی نمی برد .
پس در پاسخ به این سوال که  مدرسه به چه درد می خورد ؟ می گوییم : مدرسه محلی برای اموزش خواندن و نوشتن است . اما در کنار ان مکانی است برای تربیت سالم ، اعتماد به نفس , اجتماعی شدن , افزایش خلاقیت ،  رفتار درست با دیگران , تشخیص خوب و غلط و هزار فایده دیگر .

پرسش مهر 97(دبیرستان باقرالعلوم شهر بادرود) مدرسه ,خورد ,کودکی ,خواندن ,کودک ,دیگران ,داشته باشند ,دانش آموزان ,کنار بیاید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرجع آموزشی ومعرفی منابع معتبر در سطح وب خدا فروشگاه اینترنتی سونت The Lost Flaneur Maybe خرید و فروش باغ ویلا در غرب تهران اینجا همه چی هست ارز دیجیتال - بیت کوین قـشـم مـد ایـرانـیـان